sweetwalk.blogg.se

Live your life! But follow mine!

Träning & kost!

Kategori: Den enda kategorin

Guud vad skönt det var att träna idag! Jag och Hanna.B var på gymmet i typ två timmar. Känns så himla skönt och det bästa är att jag alltid längtar tillbaka - ja jag menar det! Jag längtar alltid tills jag får gå dit igen. Kan bli så att det blir ett pass med kondition imorgon, musklerna i kroppen körde jag ju igenom idag så då måste dom vila i 48 timmar för att hinna återhämta sig. 




Dagens träningspass:

10 min crosstrainer uppvärmning
(kör på hårt så att mn verkligen får upp flåset och svettas)
ca. 1,6 km, 170 kcal

30-40 min styrketräning 
(utifrån ett program med maskiner och övningar som min PT lagt upp)

10 min crosstrainer
(samma tempo som innan)
ca. 1,4 km, 142 kcal 

5 min rodd
(jäävlar vad det tog i armarna, var typ därför det inte blev längre, vi öste järnet!!)
ca. 1,2 km , Ingen beräkning på kcal

10 min step 
(en sån där maskin som man typ "går upp i en trappa" med, se bilden, men tränar ben och rumpa som faaan)
Det var första gången jag prövade den här maskinen och jag tror att det kommer bli en del av min "vanliga" träning :)


Stretching!


Målet är att komma upp i mycket mer konditionsträning, men man måste jobba upp konditionen så att man inte kör totalt slut på sig och inte vill gå tillbaka. Jag tror personligen att det är ett stort fel många gör - dom kör på 110% och tröttnar efter en till två veckor. Jag kör på så att jag verkligen känner mig utpumpad, slutkörd, men inte så att jag lider och tänker "fy faaaan! hit vill jag aldrig mer". Jag tror att det är det som gör att jag bara längtar dit hela tiden :) Det känns skönt, man känner att man gör nytta, resultat börjar synas, men man tränar inte sönder sig så att man aldrig mer vill tillbaka!

Middagen idag blev tre skivor fläskfilé, sallad och keso - mumma! Och vad himla snabbt det går att laga när man inte behöver vänta på typ pasta eller potatis att bli klar. Nu ska jag se till att hoppa in i duschen, sen blir det lite mer disk och städning. Ska dock lägga mig i tid ikväll, för imorgon ska jag jobba 10-15 typ, sen på eftermiddagen ska jag och Hanna.B till Lugnet-hallen och kolla på alla UF-företag som ställer ut :) Kanske blir lite konditionsträning också - om vi hinner och känner för det!



Hoppas ni har en skön kväll,
xoxo Hanna






.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: