sweetwalk.blogg.se

Live your life! But follow mine!

Lite skryt!

Kategori: Den enda kategorin

Ja, jag vill faktiskt skryta lite, eller inte skryta, men jag är nöjd bara! Fick en ego-boost! Pappas jobb ska starta ett samarbete med ett annat företag. Företaget som dom ska samarbeta med ska snart ut på en mässa och då ska dom ha typ en rollup eller liknande där det står att dom är samarbetspartners. Pappa sitter och mailar med "grafikern", eller grafiker och grafiker, han är snubben som ska fixa affischer och liknande, på kontoret som skickar lite utkast på rollupen/affischen. Pappa påpekar saker som kan förbättras och så vidare. Det är inget fel på det han gör, men det är lite mycket saker bara. Så jag frågar pappa om jag inte kan pröva att göra en av det materialet som redan finns? Visst kunde jag det. Pappa hade ändå tänkt göra ett exempel som grafikern kunde göra en riktig affisch av, för det är ju så svårt att förklara via mail. Så jag gjorde ett utkast med de som grafikern hade tagit fram, men jag tog bort hälfen av bilderna och flyttade runt allt, samt skrev ny text och gjorde ny bakgrund med mera. Så här såg "grafikerns" utkast ut:


 
Egentligen helt okej, lite ihoptryckt på några ställen, men okej. Men det var inte så som pappa och företaget ville ha.

Mitt utkast:


Kanske inte ska vara grå bakgrund, men det var bra att få bort det vita - för det kändes som ett papper man slängt ut lite saker på bara. :)

Men jag är nöjd och "grafikern" tyckte det var jättebra, han ska fixa en ny affisch, som min, imorgon. Jag hade ju inga bilder med hög upplösning eftersom jag bara kopierade bilderna från hans utkast.

Nu ska jag plugga vidare med min seminarieuppgift, snart klar!! WIHOO! 


xoxo Hanna





.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: