sweetwalk.blogg.se

Live your life! But follow mine!

2013

Kategori: Den enda kategorin


Skorpionen

23 oktober – 21 november

Året överlag: Under 2012 fanns det perioder då du var lite olik dig själv, kära Skorpion. Lite mer drömsk, lite mer tänkande, mindre kännande. Som för att väga upp detta blir 2013 ett mer materiellt och tryggt år. Det blir mer fokus på arbete, ekonomi, vardag och hälsa. ”Tråkigt”, tänker du kanske. Nja, det här är alla områden som när de fungerar gör Skorpionen lycklig. Och en lycklig Skorpion är en oövervinnerlig Skorpion…

Kärlek: Vissa har trott på ett tufft år romantiskt för Skorpionen, men jag vet inte jag. Snarare tror jag det kan bli riktigt skönt för dig att efter ett år med en hel del kringflygande känslor och förvirring gå ner i ett mer basic ja eller nej-tempo. Lita på din magkänsla i kärlek i år, våga ställa krav och våga gå med på andras krav. Öva dig att vara intim, nära, öppna dig och verkligen uttrycka vad du vill. Se vart det tar dig och framför allt, njut av allt det lär dig om dig själv.

Mest romantiska perioder: Redan i mitten av januari har du en romantisk high, med lite extra chans till hetta precis i början av februari. Hela februari kan du ha något lite flirtigt i blicken, och februaris sista helg ser ut att kunna bli riktigt känslostormande. April lovar också en hel del djupa känslor och slutet av april blir kanske riktigt passionerat. Juni har stor romantisk potential, medan slutet av juli blir lugnare och mjukare, men ändå romantiskt. I mitten av september dras andra till dig, och både november och december kan bli mer stillsamt romantiskt.

Jobb och skola: Du är stark i din arbetsroll/studieroll och det här året blir en piece of cake för dig. Det finns stor chans att du tar dig an fler uppdrag än du trott, och det blir en skön boost att klara av dem. Att resa och lära dig saker, bjuda dig själv på äventyr är givande i år

Resor, flytt och förändringar: Det här året har du chans att på djupet lära dig av dina insikter. Låt känslorna springa fritt och våga utforska dig själv. Att resa kan bli magiskt och bära med sig stora förändringar och har du chansen att åka iväg, ta den.

Fokusera på detta år: Njut av dina skills, upplev många thrills.



Det stämmer ganska bra faktiskt över hur jag tänkt att lägga upp mitt år, fokus på mig själv och min hälsa! :) Idag har jag jobbat 08.30-14.00 vilket var superkul! Sen fixade jag lite hemma, samt drog en powernap (är helt slut efter hegens utbildning) och sedan blev det middag hos Hannah! Nu har jag kollat på tv för att varva ner och nu är det dax för att sova. Imorgon är det skola 10.00-13.00 sen träning :)

Jag ska bli bättre på att blogga så fort jag får in mina vardagsrutiner :) som jag skrev - jag ska satsa på mig själv i första hand, men jag lovar, det blir bättre så småning om.

Nattinatti,
xoxo Hanna

 

 

 

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: