sweetwalk.blogg.se

Live your life! But follow mine!

Irriterande!!

Kategori: Den enda kategorin

Åhh... så irriterande.. Jag lämnade ju in en uppgift för illustrationskursen för ett tag sen. Nu hade den blivit rättad och jag hade fått U!! (underkänd) WHAT?! Tänkte jag, för var sjukt nöjd med den... "Lagom detaljnivå, sågbladet och "spaken" framhävs tydligt. Pil för sågbladet saknas och skyddsbygeln framför sågbladet har en "röd" färg, bilden skall enbart innehålla gråskala. Ändra färg och lägg till den saknade pilen." Stod det i kommentarsfältet... Va, nej han måste blandat ihop mig med någon annan  tänkte jag.. Men nej då. Den versionen jag skickat in, som jag trodde var rätt, är inte en helt färdig version.. faaan! Jag går in i mappen där arbetena ligger och där finns det enbart en version av denna uppgift.. och det är den som jag lämnat in.. Så irriterandee!
 
Måste blivit nåt fel när jag sparade det sista jag gjorde, för det är de som saknas... Eller så har jag helt enkelt glömt att spara, för jag var sjukt trött när jag blev klar.. GAH! I alla fall så onödigt och irriterande att behöva göra om och lämna in igen bara för att det krånglat.. + att  framstå som en noob? Skrev ett  mail och förklarade för läraren vad som hänt! Det är nämligen så att jag har sparat den rätta versionen i PDF-format, för att skicka till min bror så han kunde titta på den och säga vad han tyckte.. Så det finns i alla fall "bevis" på att jag gjort rätt från början, det är i alla fall positivt! Fick ett vändande svar att det var okej och att jag kunde skicka in den rätta när jag gjort om den. Phu!
 
Den färdiga versionen (till höger) är inte alls så snygg som den ska vara i ai-format.. För när man sparar till PDF bilr vissa detaljer i en skarpare färg och kantigare mm, som "skugglinjerna" tex som är alldeles för mörka... Men i alla fall.. Den högra bilden är ju i alla fall komplett..
 
 
Nu har jag massor att göra, städa, handla, packa, fota till IKEA-tävling & sen skynda mig iväg hemåt mot Katrineholm!! Hard work work!! (lägger upp bild ikväll på hur inlämningen skulle se ut, för denna bild gör det verkligen inte rättvisa!! haha)


xoxo Hanna
 
 
 
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: