sweetwalk.blogg.se

Live your life! But follow mine!

I'm in love

Kategori: Den enda kategorin

Ja, det är fasiken inte ofta det händer att man vet exakt vad man letar efter och hittar det direkt! Det jag pratar om är en jacka. Jag har gått från skinnjacka, som nu är alldeles för kallt, till en dunjacka, som är alldeles för varm i stället! Jag blir lixom typ svettig av att gå till skolan i den? Inte bra... och inte alls bra när det blir kallare och jag inte har nåt varmare än den att ta på mig..

Hur som helst! Jag kände att jag behövde ett riktigt break från plugget och lägenheten (där jag spenderat senaste tiden med att enbart plugga). Så jag bestämde mig för att gå ner på stan, det var nämligen tjejkväll på stan så många affärer hade öppet till 21.00! Passade ju perfekt för mig som behövde en pause. Så jag tog en promenad i kylan ner till stan, perfekt med frisk luft också! Gick in på ONLY där dom hade 20% på allt idag och där hängde den! Min jacka, en sådan jag vill ha. Jag prövar och den sitter perfekt! YES! 895 kr kändes lite saftigt men med 20% på det så sparade jag typ 180 kr! Kanon ju! Det är ju ändå en ulljacka/kappa.

På bilderna som jag hittat på internet ser inte jackan lika wow ut som jag tycker den gör på mig, faktiskt. Brukar ju va tvärt om. Men det jag älskar med den är dels skinndetaljerna i skärpet samt längst ner på ärmarna och den stora kragen/luvan. Det är nämligen en jättebulsig krage som antingen blir nästan som en halsduk/tub eller som en stor krage eller så kan man ha den som en huva! Skitläckert! Så många olika varianter på en jacka. Allt beror helt på vilka knappar man knäpper och hur man gör med kragen, på bilderna har dom inte kragen lika mycket framtill som jag hade när jag prövade. Kan försöka ta bilder nån dag framöver, så länge få ni nöja er med dessa:
 
 
Nu ska jag fixa lite på kamerauppgiften! Sen ska jag lägga mig och sova så jag vänder tillbaka dygnet :) Sovit 8 dåliga sömntimmar de senaste 2 dygnen... Redovisningen och allt gick super! Skriver ett inlägg och publicerar lite material en annan dag!


xoxo Hanna


.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: