sweetwalk.blogg.se

Live your life! But follow mine!

All at once

Kategori: Den enda kategorin

Ja, som sagt - helgen har varit fartfylld. Jag åkte hem till Katrineholm i torsdags, var framme runt 20.55 och då mötte mina fina föräldrar mig på tågstationen. Dom fick sina fina presenter när vi kom hem och blev jätteglada.

Fredag,
Ja, fredagen var verkligen fullproppad! Tandläkaren i Eskilstuna 09.45, shopping (skooor), lunch, klippning i Katrineholm13.30 , veterinären med Darcia 14.45, fika hos moster med kusinerna och sedan kräftskiva hemma med familjen! Hos tandläkaren var jag för att kolla om mina 3 implantat såg bra ut och satt rätt och så. Sköterskan sa att det såg jättefint ut och att det inte är alla som har så rena och fina munnar! YES! haha, för jag hatar att borsta tänderna, ryser at ljudet - så är extra skönt att få cred för det då. Klippningen blev som alltid jättebra, så skönt att bli av med det slitna! Emma lockade även mitt hår väldigt fint. Veterinärbesöket med bebis gick också bra, hennes skad i ögat var helt läkt och tårproduceringen har ökat. skönt! Och till sist så var det uuurgott med kräftor! Nomi nomi nom! Så mysigt med en helkväll med familjen också.
 

 
Ser ni att en av bilderna på mig är lite konstig? haha nått bugg i mobilen när jag tog den, så att övre delen av bilden hamnade underst samt konstiga färger?... skumt..  Men ah, de va lite bilder från fredagen :) min bebis var självklart med på kräftskivan! Och rosorna är dom som mamma & pappa fick av mig! Fina va?


Lördag,
Ja, i lördags gjorde jag en del också. Dagen började med en långfrukost med ägg och bacon, mys med familjen och massor av prat. Sedan gjorde jag och mamma oss iordning för att åka in mot stan. Där mötte jag Sara på Ica Maxi för att fixa med presenter till kvällens födelsedagsbarn Winny & Alexandra! (kan ju inte skriva vad här, eftersom Winny blev sjuk och inte har fått sin present ännu). Det blev väldigt bra i alla fall! När vi var klara med det åkte mamma och jag hem till min moster med familj där vi fikade med mormor, moster, kusiner + mosters man! (ja det har blivit lite mycket fika... haha) Därifrån bar det iväg till Iittala outlet i vingåker. 
 
När jag fyllde 18 började jag samla på "finporslin" från Höganäs. Jag valde att kombinera ihop en dukning bestående av en svart fyrkantig fulltallrik, en trekantig halvtallrik (med rundade hörn) och på topp en svart hög trekantig soppskål! Låter kanske skumt, men riktigt snyggt och modernt!! Hur som helst så har jag inte på 2 år hunnit få ihop en hel servis med 12 delar av varje.. inte så konstigt eftersom det är ett exklusivt märke med priser där efter.. Men nu fick vi veta att ingen av dessa tallrikar tillverkas längre?! WHAT!! Så ah, jag kan inte fortsätta att samla på dom.. Vi ska kontakta Höganäs och säga att vi vill ha pengarna tillbaka och börja samla på en annan modell... SÅ IRRITERANDE!!
 
Så, oj vad jag skriver... Men det vi gjorde på outleten i Vingåker var då alltså att hitta ett nytt porslin att samla på.. Det blev Swedish Grace från Rörstrand. Men har inte bestämt mig för vilken färg ännu, står mellan 2 olika!
Lägger upp bild sen, för dom är på mammas mobil.

Kvällen avslutades i alla fall mycket bra med partyy! Ah, har ju redan lagt upp bilder ;) haha...!
 
 
 
Söndag,
Började dagen med att hjälpa min fina moster att slinga hennes hår. Hon blev ritkigt nöjd, så det känns riktigt kul att kunna hjälpa till. Sen var det bara att duscha och fixa sig fin igen, för vi väntade besök. Min farbror + fru & min faster skulle komma för att fira min mamma i efterskott! Jättetrevligt hade vi med bubbel & tilltugg här hemma innan vi sedan åkte in till Köksterassen som enbart hade öppnat för att vi skulle komma! Där blev det en otroligt god oxfilé på planka, mycket trevligt och mysigt umgänge och en hel del prat. Helgen kunde inte avslutas på ett bättre sätt.
Hösten och maten är fin ;)

Sen avslutades söndagen med ett välbehövligt, men kanske lite kort, prat med en speciell person. Det behövde jag verkligen, trots att det river upp lite av det som man stoppat undan. Så har en liten klump i magen nu igen, men den jobbar jag på att få bort igen. Nu är det i alla fall på väg att bearbetas, på riktigt lixom, inte bara trängas undan och sätta på ett leende på läpparna! Känns, bra. mh.. Ah de va min helg det!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: