sweetwalk.blogg.se

Live your life! But follow mine!

Nöjd!

Kategori: Den enda kategorin

Nu går jag faktiskt och lägger mig med en nöjd känsla i magen. Trots att jag inte pluggade inför provet/deltentamen som är på fredag så har jag gjort mycket nytta. Jag har tvättat den tvätt som jag hade, vilket inte var så mycket, men det är också ett framsteg att jag kommer ihåg att tvätta innan det är tokfullt! Jag har också gjort klart mina två copy-uppfiter som går ut på att man ska skriva två personliga brev, ett till en reklambyrå/typ och ett till en organisation, jag valde kvinnojouren. Man ska absolut inte skriva som ett vanligt brev typ "hej jag heter,..bla bla.. jag gillar..bla bla.." utan det ska vara udda, konstigt, sticka ut och väcka nån slags känsla hos läsaren. En reklambyrå får lixom in huuuur mycket brev som helst, ska man ha någon chans måste man göra något som stocker ut lite.. Jag är i alla fall riktigt nöjd med mina brev :) Hoppas han blir nöjd också haha! Har gjort det här en gång tidigare och fick bra kritik och han blev nöjd, så borde ju inte kunna gå sämre ett år senare? ;)

 
 
Brevet till reklambyrån. (såg ett stavfel nu "mitt sett att se på.." det ska ju stå "mitt sätt.." så klart, ändrat det på inlämningen nu, men pallar inte ändra här haha)



Brevet till kvinnojouren 

OBS!! Allt som står i brevet till kvinnojouren är påhittat. Det ligger ingen som helst sanning i det. Jag tog inspiration från en bild och en hemsida på internet som är emot kvinnovåld. Uppgiften gick ut på att hitta på om det behövs, vilket det gjorde för mig här - det skulle inte blivit något intressant brev om jag skrev utifrån mig själv, för jag har ingen som helst koppling eller egen upplevelse av kvinnovåld, så det skulle ju blivit ett brev som inte alls passade mottagaren eller uppgiften. Så åter igen DETTA BREV ÄR HELT OCH HÅLLET PÅ HITTAT!! Vill bara vara övertydlig med det så att ingen idiot går och får för sig att det skulle handla om min pappa och mamma! Sen vill jag också säga att de svarta blocken som ligger över telefonnummer och efternamn enbart ligger där för att jag la upp det här på internet nu. När jag lämnar in det till läraren är det självklart inte några svarta rutor där, haha det förtstör ju hela layouten, men  ni får försöka tänka bort det, för vill inte lägga ut mitt nummer och efternamn här på bloggen :)


Godnatt :)

xoxo Hanna




.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: