sweetwalk.blogg.se

Live your life! But follow mine!

Jullov nu tack?

Kategori: Den enda kategorin

Alltså min energi till att plugga har lixom helt och hållet runnit ur mig... jag orkar inte engagera eller koncentrera mig.. vilket är kasst för jag vill vara engagerad och koncentrerad!! Men lixom, känns bara hela tiden som att det finns roligare/viktigare saker att göra. Självklart saker som inte är viktigare än skolan, men det känns så nu. Jag behöver verkligen det här jullovet som kommer om drygt en vecka. Jag vill inte vara oengagerad... jag är inte alls sån egentligen, men lixom orken finns inte. Imorgon har vi deltentamen i typografi- och copywrite-kursen, så jag måste plugga.. vill ju inte få omtenta på en sån sak lixom. Men jag vill göra annat också, typ som att städa ur kylen (ja du läste rätt) hur ofta vill man göra det? Typ aldrig? men jag vill det nu... Så på ett sätt är det bra att inte ha ork, för jag tvingar mig själv att plugga och när jag tar pause så gör jag sånt jag vill - typ städa kylen, ta hand om den rena tvätten, diska mm (sånt som man i vanliga fall inte vill göra).

Aja, ska ta mig i kragen nu och lyssna/titta på de inspelade föreläsningarna nu!

xoxo Hanna
 
 
 
 
.

Kommentarer

  • Heli säger:

    Välkommen till världen där alla tråkiga saker blir superintressanta ursäkter för att inte plugga:). Med andra ord - känner igen det från alla mina unga studiekompisar under de tre år jag har pluggat...och från mig själv. Det är därför jag allt oftare sitter på biblan här i hemmastan eller på Södertörn för att slippa få det så välstädat hemma. :)

    Svar: haha precis! I knooow what you mean! Men jag lyckades och fick allt gjort + 2 andra uppgifter (när jag inte ville plugga det jag egentligen skulle) och jag fick en 4:a på tentan :D
    Hanna

    2012-12-06 | 18:29:52

Kommentera inlägget här: